Aleksandar Janković – Instant Karma

Instant Karma – diskografija:

1990 – Deset godina pre

1992 – Pazi kako hodaš

1994 – Kako ubiti oktopoda

1995 – Dan za danom

1996 – Roll Over (Godine Oktopoda’87-96)

1997 – Blum

1999 – 3X3(EP)

2001 – Metamorfoza

2003 – Guru

2008 – Sve je u redu…samo krvarim

I – Umetnost vs. šund

  1. Da li je pojavom kompjutera došlo do ekspanzije loših muzičara koji su koristili programe i semplove za snimanje svoje ionako minimalističke i prizemne muzike?

Sam si odgovorio na pitanje.

  1. Da li je kompjuter ubio umetnički izraz u muzici i pojavom nabeđenih muzičara doneo šund na muzičko tržište?

Kompjuter je doneo mnogo dobrih i loših stvari i to je sada nezaustavljiv proces u oba smera.

II – Analogno vs. digitalno

  1. Da li kao muzičar možeš da čuješ razliku između analognog i digitalnog zvuka i da li misliš da tvoji slušaoci mogu isto da primete, posebno mlađi koji nisu imali prilike da slušaju ploče i trake?

Neki put mogu, neki ne, mada ja preferiram analogno i volim zvuk sa vinila (stara garda).

  1. Koje su po tebi prednosti digitalnog zvuka u odnosu na analogni, ukoliko ih i ima, i da li misliš da je digitalan zapis muzike doneo boljitak u toj umetnosti?

Jedina prednost je komfor pri slušanju, što se tiče boljitka u umetnosti, ništa novo se nije desilo.

III – Snimanje na traku vs. snimanje na kompjuter

  1. Da li misliš da se pojavom programa za snimanje muzike smanjila potražnja „dobrih“ muzičara, s obzirom da je tako lako odsvirati i ponoviti ono što se pogreši, i da li misliš da sada svako može da bude  studijski muzičar, bez obzira da li je kvalitetan instrumentalista (počevši od bubnjara svi instrumentalisti polako postaju višak) ili još gore vokal (danas svako može da peva)?

Kvalitet je svakako opao i to se dešava poslednjih dvadeset godina, na žalost u svetu se nije pojavilo ništa novo.

  1. Koliko je moguće napraviti dobar snimak muzike kod kuće na računaru, ukoliko se setimo kakvi su se sve instrumenti, sprave, prostorije pa i sami muzičari nekada koristili za isto?

Mali studio – mali zvuk, veliki studio – veliki zvuk.

IV – Sviranje vs. programiranje

  1. Da li je elektronska muzika stvarno muzika, da li ona kao takva zapostavlja osnovnu karakteristiku te umetnosti koju upravo donosi svaki instrumentalista po svom osećaju, daru, sluhu pa na kraju i decenijama vežbe, učenja i živog izvođenja?

Nisam ljubitelj elektronske muzike, mislim da je donela puno loših stvari muzičarima.

  1. Koliko kompjuter može da zameni čoveka u muzici, da li uopšte „običan“ slušalac može da primeti koji je instrument na snimku uživo odsvira, a koji „otkucan“ na tastaturi računara?

Kompjuter ne može nikada da zameni muzičara, kompjuter ne može da prikaže emocije i to se oseća u muzici koja je tako kreirana.

V – Nosač zvuka vs. youtube

  1. Koliko je internet obezvredio cenu muzike i da li misliš da će autorska prava ikada biti ono što su nekad bila?

Ja sam uvek za nosač zvuka, nadam se da će muzička industrija uskoro naći neko rešenje. YouTube je omogućio da moju muziku čuje više ljudi, što je super, ali mislim da je I nosač zvuka neophodan. YouTube je postao nezaobilazni faktor pošto se mnogo ljudi informiše preko njega. Na žalost mislim da internet jeste obezvredio cenu muzike, ali se nadam da će se to uskoro rešiti na neki nčin, pošto trenutno vlada haos.

  1. Da li je „youtube“ publika isto kao i hiljade ljudi na koncertu, da li oni nose istu težinu sa svojom kritikom posle odslušanih nekoliko minuta tvog rada u odnosu na ljude koji te slušaju par sati na koncertu i osećaju tvoju energiju?

Naravno da nije, ali je opet publika i treba je respektovati

VI – Plakati i mediji vs. društvene mreže

  1. Da li danas uspešna reklamna kampanja može da se uradi bez plakata i štampanih medija?

Da može, plakati polako odlaze u prošlost (na moju veliku žalost).

  1. Da li reklama na društvenim mrežama garantuje tačan odziv one slušalačke publike koja je klikom na Going rekla da će prisustvivati koncertu?

Naravno da ne garantuje.

VII – Borba za RnR

  1. Da li je bend trenutno aktivan i šta nam novo sprema?

Ja sam uvek aktivan i uvek nešto novo spremam, tako je već 30 godina maximum RnB. Borba za RnR je borba za slobodu.

Predrag Jovanović

Računajte na računare

Ostavite odgovor